Grab Me-Lah! (Pre-Order)

RM20.00

Penulis : Nurdilla Zaini

ISBN :

Muka Surat :

Genre : Catatan Anekdot

437 in stock

Description

Tempoh hari Dell sempatlah lepak dengan dua orang pemandu Grab lelaki berbangsa Cina di Landside.

Seorang masih belajar di universiti swasta, sibuk baca nota sebab nak jawab peperiksaan. Seorang lagi, suka bercerita sambil kacau-kacau pelajar tu.

“Aku geram betul! Baru-baru ni aku dapat tempahan grab. Aku accept. Tiba-tiba, rider tu call aku cakap nak minta bawa kangkung dia 5 kilo hantar pi pasar.”

Kami semua pandang si Roy ni. Nama panggilan dia, Roy. Nama sebenar, Dell dah tak ingat. Dia ni petah berbahasa Melayu sebab berasal dari Taiping, Perak.

“Aku cakaplah, aku bawa orang bukan barang. Aku suka cakap-cakap dengan orang. Takkan aku nak bercakap dengan kangkung tu?”

“Habis tu, apa rider tu cakap lepas kau cakap macam tu?”

“Dia kata kangkung dia boleh senyum. Aku terus cakap, suruh kangkung dia tu call aku.”

Kami semua tergelak-gelak mendengar dia bercerita. Macam-macam.

#grabmelah

 

Additional information

Weight 0.3 kg